I mit firma går det over stok og sten. Det kan min HR-afdeling helt sikkert skrive under på. Inden for det sidste år har jeg ansat mere end 10 medarbejdere. Min HR-chef har givet sig selv et nyt navn: Mr. find medarbejder. Det er egentlig ret sjovt, for han hedder jo Finn. Når de prøver at se forpustede ud, så fortæller jeg dem, at jeg jeg godt ved, at de får god hjælp af ofir.dk, hvor de finder medarbejderne.
Julefrokosten bliver større og dyrere
Selv om vi kun lige er kommet ind i det ordentlige forår, så har den stadige strøm af nye medarbejdere allerede haft en konsvekens. Vi har måttet finde et andet sted til vores julefrokost, når vi skal have alle med. Der er nemlig ingen tegn på, at den positive udvikling i min virksomhed standser. Derfor forventer jeg, at vi er mindst 25 medarbejdere mere end da jeg først bookede lokaler og mad.
Det er vel hvad man kalder et luksusproblem. Heldigvis behøver vi ikke at flytte til andre og større lokaler, for vi har haft nogle gode store lokaler, som var dimensioneret til den vækst, som mit firma og mine medarbejdere nu gennemgår. Det er jeg egentlig ret glad for, for jeg kan stadig godt huske, hvor mange praktiske ting, der skulle falde på plads, da vi rykkede til vores nuværende lokaler.
Ikke nok med, at hele banden skulle have nye visitkort og vi skulle have ændret vores stamoplysninger i en masse forskellige kartoteker, men vi skulle også have et nyt og større skilt til facaden. Det blev da også pænt. Heldigvis var der en del ting, hvor vi kunne slippe lidt nemmere henover. Vi har ikke så mange trykte brochurer, derfor var det bare med at rette adresseoplysningerne og på hjemmesiden. Det fik jeg selv lov til at gøre den gang. Skulle vi til det en anden gang, så er vi så store nu, at det kan marketingafdelingen få lov at hygge sig med.
Jeg glæder mig bare over, at jeg har fundet en så god idé, at jeg kan se frem til yderligere vækst i de kommende år.
Tags: find medarbejder flytte vaekst