Livsplanen

Ikke kategoriseret

Pas på biludlejninger

livsplanen

Pas på biludlejninger

Min kæreste og jeg har været på ferie på Fuerteventura her til sommer og nød virkelig ferien. Vejret var helt perfekt varmt med lidt vind hele tiden, masser af sol og næsten ingen skyer. Vi brugte meget tid på at dyrke sport og ellers nyde livet ved poolen om dagen. De fleste aftener blev brugt på de lokale restauranter, der var leveringsdygtige i billig mad med friskfanget fisk og andet godt.

Sightseeing

Vi valgte at leje en bil den ene dag for at komme lidt rundt på øen og se noget andet. Vi havde ikke noget egentlig behov for at forlade vores sportsresort, men det var alligevel sjovt at komme rundt og se hvad øen ellers har at byde på. Vores guide arrangerede at vi lejede en bil for én dag gennem et af de store internationale selskaber som jo bestemt burde pleje deres kunder lidt og give god service. Sådan blev vores oplevelse desværre ikke.

Da vi modtog bilen var tanken kun trekvart fuld og det blev tilføjet på vores aftale at sådan skulle vi også bare aflevere bilen, ingen grund til at fylde den helt op. Vi brugte dagen på at køre rundt på den sydlige del af øen og turen blev på maksimalt 200 kilometer, da vi jo også skulle stoppe op og gå nogle ture samt spise undervejs. Da vi kommer hjem om aftenen kører vi til nærmeste tankstation og fylder bilens tank til lige over trekvart fuld. Vi tænkte at det passede nok meget fint når vi lige skulle køre et par kilometer tilbage til hotellet.

Tilbage på hotellet blev vi noget overraskede over at der ikke var nogen til at tage i mod bilen. Vi blev bare bedt om at aflevere nøglen i receptionen og så ellers overlade det til dem at videregive nøglen. Bilen holdt på hotellets parkeringsplads hvor alle havde adgang. Vi tænker ikke mere over det før vi kommer hjem og ser at der bliver trukket et større beløb fra vores konto. Guiden på Fuerteventura tog kontakt til biludlejningen og fik oplyst at vi havde afleveret bilen med kun en kvart tank benzin. Fuldstændig absurt når man tænker på hvor lidt vi havde kørt. Moralen er altid at betale kontant, så kan den slags undgåes.

Nu sidder vi så og skriver en klage til selskabet, underbygget af en tegning fra Google Earth der viser præcist hvor vi kørte. Det går heldigvis hurtigt med vores fibernet, som er hurtigt bredbånd leveret af se.dk.

Tags:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Back to top